25 Mart 2014 Salı

Neden CHP'ye Oy Vermeyeceğim

30 Mart'ta kime ve nasıl oy vermeli başlıklı yazımdan sonra fikirlerini epey önemsediğim kıymetli dostum Seren Selvin Korkmaz "Neden oyum Ak Parti'ye değil" başlıklı bir yazı kaleme aldı ve ben bu yazıdan epey istifade ettim. Belirli bir üslup içerisinde kalmanın ve karşılıklı hakaret ile aşağılamadan uzak durmanın çok zor olduğu şu süreçte Seren Selvin'in yazısı Türkiye'nin yarınları için beni pozitif anlamda etkiledi. Zira yazıma yönelik çok seviyesiz tepkiler de almıştım. 

Önümüzdeki yerel seçimlerin hüviyetinin 17 Aralık tarihinde değiştiği hepimizin malumu. Yerel seçimlerden ziyade ülkemizin istikametini tayin edecek bir sürece girmiş görünüyoruz. Ünlülerin de dahil olduğu oy ver kampanyaları, Hasan Cemal'i bile ilk kez oyunun rengini açıklamaya iten şey içinden geçtiğimiz bu ağır süreç olsa gerek. 

Oy rengi açıklamak ile bir partiye neden oy vermeyeceğini beyan etmek arasındaki farkı da görmemiz gerekiyor. Siyasetin doğası, demokrasinin kendisi her zaman eleştirilmeye müsaittir. Demokrasi altı delik olan bir kaba su doldurmak gibi olduğu için sürekli su taşımanızı gerektirir ama siz doldurdukça alttaki delikten de boşalıyor olması her daim eleştiriye hazır olmanızı gerektirir. "Oyumu AK Parti'ye veriyorum" demek ile "Oyum AK Parti'ye değil" ifadesi arasında bu anlamda büyük fark vardır. Ben ilk yazımda alacağım eleştirileri göze alarak oyumun rengini açıklamıştım ve şimdi biraz daha rahat bir şekilde oyumu neden CHP'ye vermeyeceğimi izah etmek istiyorum.

Oyumu CHP'ye vermeyeceğim çünkü 17 Aralık'tan itibaren süren kirli oyunda ne tabanına ne de parti programına asla uymayacak bir tavır takınarak adeta cemaat ile kol kola girdi. Hiç değilse cemaate tek bir eleştiri getiremedi. 

CHP benim oyumu alamayacak çünkü Türkiye'nin can alıcı meselesi "barış süreci" hususunda hiç bir fikri olmadığı gibi cemaat tarafından belli amaçlarla sızdırılan Öcalan kayıtlarına itiraz bile edemedi. Bununla birlikte sanki mecburiyetleri varmış gibi HDP'ye oy vereceklere "oyları bölmeyin ve CHP'yi destekleyin" çağrıları yapabildi. 

KCK tutuklularını görmezden gelen, Ergenekon ve Balyoz tahliyelerinin Türkiye'de hiç bir zaman askeri vesayet olmadığı gibi algılanmasına çanak tutan CHP benim oyumu maalesef alamayacak. 

İstanbul'u kazananın Türkiye'yi kazandığı bir ülkede İstanbul Belediye Başkanı Adayı olarak Mustafa Sarıgül'ü seçtiği için CHP'ye oy vermem mümkün değil. İktidar partisine yolsuzluk iddiaları üzerinden yüklenen ancak İstanbul Adayı ve Genel Başkanı yolsuzluklarla hemhal olmuş bir CHP benim oyumu alamayacak.

Henüz 6 ay önce açıklanan demokratikleşme paketine en kuvvetli itirazı gerçekleştiren CHP'nin benden oy istemesi mümkün değildir. Türkiye'nin en eski ve demokrasi karnesi en kötü olan siyasi partisi CHP'dir. Liderinin kendi kimliğini söylemekten imtina ettiği ve hatta oy sandığına gitmeyi beceremediği CHP'ye elbette oy vermeyeceğim. 

"Hayat Bayram Olsun" videosunu beğenmekle birlikte Türkiye'de demokratik bir anayasanın hayatı bayram edeceğine inandığım ve CHP'nin oklarıyla sabit ilkelerinin buna izin vermediğini bildiğim için oy vermeyeceğim.

En önemlisi de iktidarını ve seçim zaferini cemaatin AK Parti'ye açtığı savaş üzerinden kurguladığı ve Türkiye'nin 5-10 yılına dair herhangi bir vizyonu, demokratikleşme vaadi, projesi olmadığı için CHP'ye oy vermeyeceğim. 

Yukarıdaki listeyi uzatmak mümkün. Benzer listeleri her siyasi parti için hazırlamak çok zor değil. MHP'ye, AK Parti'ye oy vermeyeceğim diyerek sayfalar dolusu eleştiri getirilebilir. Ben CHP'ye oy verecek dostlardan "CHP'ye ov vereceğim çünkü" yazısı bekliyorum. Bu herhangi bir siyasi parti için de mümkün olabilir. Siyasi tablomuz ortada, mevcutlar arasından en iyisini seçmek için çaba sarf ediyoruz. Bu arada Hasan Cemal'in oyumu CHP'ye vereceğim yazısında olduğu gibi basit bir Erdoğan ve AK Parti karşıtlığını da kabul etmiyorum. O zaman oyumu AK Parti'ye vermiyorum çünkü demek ile oyumu CHP'ye veriyorum çünkü demek arasında bir fark kalmıyor ve CHP oyları yine AK Parti'ye göre konumlanmış oluyor ki benim CHP'ye oy vermeme sebeplerimden en kuvvetlisi budur. 

1 yorum:

  1. Tutarsızsınız Türkiye.

    sen başka işlerle uğraş bence

    YanıtlaSil