16 Ocak 2014 Perşembe

Cemaat Çocuklarımızı Yönetiyor

Haftalık yayınlanan DANİ dergisinin Bosna Hersek Federasyonu Kültür ve Spor Bakanı Salmir Kaplan'la gerçekleştirdiği röportaj. 
Röportajın giriş kısmında Gülen Cemaatinin tarihi arka planı ile ilgili kısa bilgiler veren Salmir Kaplan, cemaatin hiçbir zaman milliyetçi ve İslamcı partileri desteklemediğini, daha çok merkez sağ partilerle işbirliği içerisine girdiğini Adnan Menderes ve Turgut Özal’a destek verilmesi örnekleriyle anlatıyor. Kaplan’ın cemaatin merhum Necmettin Erbakan’a karşı gerçekleştirilen 28 Şubat post-modern darbesine destek verdiğini iddia ettiğini de ayrıca belirtmek gerekiyor. Salmir Kaplan röportajın devamında Gülen Cemaati ile ilgili kendi deneyimini ve Türkiye’de yaşanan son gelişmelerde cemaatin rolü hakkındaki düşüncelerini bizlerle paylaşıyor.  Son kısımda ise Bakan Kaplan’ın Bosna’daki siyasetçilere ve halka uyarıları yer alıyor. Gülen Cemaatinin Bosna’da bazı siyasetçilerle ittifak halinde olmaya çalıştığını ama bunun Bosna’nın geleceği için ifade ettiği tehlikeyi “Cemaat çocuklarımızı alıp götürüyor” gibi çarpıcı bir cümleyle anlatıyor. 
DANİ: Nur Cemaati'nin, Türkiye’deki en son olaylarla alakası var mı?

Salmir Kaplan: Türkiye’deki hükümete karşı düzenlenen olaylar Nur Cemaati’nin,  AK parti’nin yapacağı anayasa değişiklikleri öncesi düzenlediği bir çeşit darbe girişimidir. Daha önce söylemiş olduğum gibi, 2002. yılından sonra cemaat AK partiye çok yaklaşmıştı ama aynı zamanda güce açlıkları da artmış olduğu için anayasa değişikliklerinden önce hızlı bir şekilde hareket etmeye karar verdiler. Başbakan Erdoğan son zamanda Cemaat’ten gelebilecek tehlike olduğunu anladı ve bu nedenle anayasal değişiklikler yapmaya karar verdi. Bunu fark eden Cemaat, iktidarı ele geçirmek için bu fırsatı hem mükemmel hem de belki son fırsat olarak değerlendirmiştir.

17 Aralık 2013 tarihinde Fethullah Gülen’in planının uygulanmasını ve hükümet ile ilgili tüm operasyonları başlatan savcı, 2008 yılında benim arkadaşlarıma cep telefonundan Bosna’ya ziyaretinin resimlerini gösteriyordu. Bu resimlerde Cemaatin turizm acentesi olan Fidan’ın, Türkiye’de cemaat mensubu olan ve olmasını istedikleri kişileri getirdiği özel yerler bulunuyordu. Bu örnek Cemaatin uzun dönemli stratejisini en iyi şekilde anlatıyor. Onlar,  2008 yılında hatta daha önce söz konusu savcıyı hazırlamaya başlamışlardı ve bu çalışmaların sonucu olarak aynı savcıyı 2013 yılı sonlarında cemaat menfaatine hareket eden, Türk milletinin özgür demokratik iradesine “ateş etmeye” hazır olan bir haşhaşi/kiralık katil haline getirdiler.

DANİ: Bosna Hersek’te bu organizasyon nasıl faaliyet gösteriyor?

Salmir Kaplan: Gülen Cemaatinin Bosna Hersek’te üzerinden faaliyet gösterdiği tüzel kişilikler; Türk kolejleri, Burç üniversitesi, Fidan Turizm Acentesi, Novo Vrijeme haftalık gazetesi (Türkiyede’ki Zaman gazetesinin Bosna Hersek uzantısı, İngilizce versiyonu ise Today’s Zaman), çok önemli bazı Bosna’lı ve Türk işadamlarının şirketleri ki bunlar tamamen Cemaatin misyonuna uygun hareket ediyorlar. Söz konusu tüzel kişiliklerle hiç bir zaman karıştırılmaması gereken kurumlar ise devletin bir kurumu olan Yunus Emre Kültür Merkezi (Almanya’nın Goethe, İspanyanın Servantes enstitülerin mukabili).  Devletin işbirliği ve kalkınma ajansı olan TİKA, özel bir eğitim kurumu olan ve ideolojik arka planı olmayan Uluslararası Saraybosna Üniversitesi ve Bosna ile İlişkileri Geliştirme Merkezi Vakfı’dır. – BİGMEV.

Gülen Cemaati’nin en çok önem verdiği alan eğitimdir. Çünkü farklı ülkelerdeki büyümelerini en kolay eğitim yoluyla gerçekleştireceklerine ve de toplumun tüm kesimleriyle bu şekilde temas kuracaklarına ve aynı zamanda gizli siyasi amaçlarına ulaşacaklarına inanmaktadırlar. Gülen Cemaati bu doğrultuda önce Türkiye’de sonra tüm dünyada eğitim kurumlarını oluşturmuştur. Böylece Bosna Hersek’e de savaştan hemen sonra, önce Saraybosna ve Bihaç’ta sonra da diğer şehirlerde Bosna halkında Türk kolejleri olarak bilinen okulları açarak geldiler.


DANİ: Siz ne zaman ilk kez bu organizasyon mensuplarıyla karşılaştınız?

Salmir Kaplan: 2000 yılında Felsefe fakültesine başladığımda birkaç Türk arkadaşla tanıştım, onlar da Felsefe fakültesinde okuyorlardı ve aynı zamanda Türk kolejlerinde belletmen olarak görev alıyorlardı. Tanıştıktan sonra kolejlere – ki orada futbol oynardık – ve evlerine ziyarete gitmemiz konusunda ısrar ediyorlardı. Gülen cemaatinin örgütlenme yapısı piramit şeklinde olmasının yanı sıra, en küçük hücreyi maddi imkanları zayıf olan öğrencilerin kaldığı evler oluşturuyor. Bu şekilde kendilerine sadık olan çok sayıda bireyi organizasyona kazandırıyorlar. Gittiğim cemaat evi, Saraybosna’daki Grbavica semtindeydi ve kiralıktı. Evde beşi Türk ve biri Boşnak olan altı öğrenci kalıyordu. Oradaki Saraybosna’lı Boşnak öğrenciye aynı şehirde olmasına rağmen neden ailesinin yanında kalmadığını sorduğumda bana anlamadığım tuhaf bir cevap vermişti. O zaman normal bir öğrenci evinde normal olmayan bir düzen ve disiplin olduğunu fark etmiştim. Özellikle dikkatimi çeken ve ilk kez karşılaşmış olduğum şey, herkesin Fethullah Gülen ve Said Nursi’nin kitaplarını okuduğu belirli bir okuma vaktinin olması ve yemek esnasında masaları kaldırıp, yere gazete sererek yerde yemek yenmesiydi. Ben ve arkadaşlarım bu ritüellere çok şaşırmıştık. Eve yaptığımız bu ziyaretler iki üç sene kadar devam etti ve bize bu süreçte hiç bir zaman kimse bir yapıdan, organizasyondan veya cemaatten bahsetmedi. Fakültede arkadaşlarım olan belletmenlerin diğer ülkelere “atanması” ile (Afganistan, Sırbistan) benim onlarla olan ilişkim bitti.  

DANİ: Bir ara Türkiye’de eğitim gördünüz, o esnada onlarla karşılaştınız mı?

Salmir Kaplan: Türkiye’ye 13 Eylül 2005 tarihinde, Türkiye Cumhuriyeti bursiyeri olarak lisansüstü eğitim için  Bosna’dan 12 öğrencilik bir grupla beraber gittim. İstanbul havaalanına indiğimizde bizi bir beyefendi karşıladı ve İzmir’e gideceğimiz otobüs saati gelene kadar bir derneğin ofisinde dinlenmeye davet etti. Kendisine Türkiye devleti veya büyükelçiliğimiz adına mı bizi karşılamaya geldi diye sorunca, anlamsız bir cevap vermişti. Öğrencilerden bazıları kendisini tanıyordu ve samimi bir şekilde selamlaştıktan sonra bize bu beyefendinin onların Saraybosna’daki kolejde öğretmenleri olduğunu söylediler. Bu beyefendi bizim İzmir otobüs biletlerimizi satın aldı ve karşılığını kabul etmek istemedi. Bir sonraki gün sabah saatlerinde İzmir’e vardık. Otobüs durağında bizi birkaç genç Bosna’lı karşıladı ve evlerine davet etmenin yanı sıra TÖMER’e kayıt işlemlerimizde ve ev bulma konusunda yardım önerisinde bulundular.

Erkek ve kadınları farklı evlere ayırdılar. Eve vardığımızda kahvaltı yapmamızı önerdiler biz de kabul ettik. Masaları çıkarıp yere gazete sermeye başlayınca, bu bana Saraybosna’daki Türk öğrencilerin yaptığı ritüelleri hatırlattı. Yere oturunca yanımda 5 adet Zaman gazetesi gördüm. Baktım ve her bir nüshanın 14.9.2005. tarihli olduğunu fark ettim. Neden 5 adet aynı gazeteden satın aldıklarını sorduğumda bana bu bir talimattır, amacı da gazetenin Türkiye’de mümkün olduğu kadar fazla satılmasıdır dediler.  O zaman bunların daha önce duymuş olduğum ve kim olduklarını bilmediğim Cemaat olduklarını anladım. Hemen sordum: Siz Nurcu musunuz? Şaşırarak bana baktılar ve bu konuda rahatsız olup olmadığımı sordular?  Olmadığımı söyledim. Ancak, o evde yedi gün kaldıktan sonra, misafirperverlikleri için teşekkür edip devlet yurduna geçtim. Ocak 2006’da İzmir’den Bosna’ya kış tatilinde giderken İstanbul’da oturan ve beni ilk sefer Grbavica’daki eve götüren arkadaşım Murat’a uğradım. Kendisine neden bana Cemaatten hiç bahsetmedin diye sorduğumda şöyle bir cevap verdi: “Sence, ben neden sen ve Admir’le vakit geçiriyordum, öylesine mi seninle Stolac’a, Admir’le Brçko’ya ve Niyaz’la Cazin’e gidiyordum sandın? Benim görevim sizi cemaate kazandırmaktı.” Bu cevaptan sonra ben şoka uğradım ve bir daha onunla görüşmedim.


DANİ: Kaldığınız evde neler yapılıyordu?

Salmir Kaplan: O günlerde Avrupa Basketbol Şampiyonası oynanıyordu ve Türkiye maçı vardı, izlemek istedim. TV açalım önerime karşılık olarak abi (ev yetkilisi, aynı zamanda Bosna’lı öğrenci) bunu net bir şekilde reddetti, televizyon izlemek gençleri bozar dedi ve bunun yerine kitap okumamız gerektiğini söyledi. Tabi ki Said Nursi ve Fethullah Gülen kitapları. Dışarı çıkmak istediğimde saat 22’den önce geri gelmek zorunda olduğum konusunda uyarıldım. Ben ayrıldığımda Bosna’lı beş öğrenci evde kalmaya devam etti. Ayrılırken benden küçük olan Bosna’lı öğrencilere, herhangi bir konuda baskı görürlerse ya da bazı fikirler aşılanmaya – ki öyle olacağını hissetmiştim – çalışılırsa evdekilere güvenmemeleri gerektiğini söyledim.  Bir süre sonra aynı gruptan bir arkadaşımız şunu anlattı bir önceki akşam sohbete bir kaç abi katılmıştı ve bir öğrencinin hikayesini anlatıyorlardı. Hikaye şu; öğrencilerden biri “Hizmete” katıldı ve o kendisini hizmetin çalışmalarına o kadar adadı ki tamamen üniversitesini ihmal etti. Bir kaç sene azimli hizmet ettikten sonra başka üniversiteye kayıt olmak amacıyla devam ettiği üniversiteden evraklarını almaya gittiğinde çok şaşırdı çünkü evrakları yerine eğitimini tamamlamamasına rağmen diplomasını verdiler. Bu hikayeyi anlatan beyin yıkayıcı abilerin amacı, “hizmete kendini verirsen Allah sana herşey verir” düşüncesini diğer öğrencilere empoze etmekti.

DANİ: Tek amaçları genç insanlar ve fakir öğrencileri mi harekete kazandırmak?

Salmir Kaplan: Dediğim gibi, öğrenciler arasından “askerlerini” topluyorlar. Güçlü organizasyon, inanılmaz seviyede iç disipline sahip oldukları için, her zaman ilgilendikleri bireye yardımcı olabilecek haldeler. Özellikle 2002 yılında ve AK Partinin hükümete gelmesi ile daha da güçlendiler. İşadamlarına işler, müşteriler ve milyonlarla ifade edilen mensupları arasında yapılacak reklam; devlet kademelerinde bulunan memurlara terfi, siyasetçilere ise yine milyonlarla ifade edilen üyelerinin oylarını vaat ediyorlar. İşadamları, öğrenci evlerini finanse etmek, organizasyonda yer alan diğer işadamı üyelerine destek ve siyasetçilere yardım ile yükümlüdürler. Herkesin, Cemaat üyesi olan işadamlarının ürünlerini satın alması teşvik ediliyor. Daha doğrusu, cemaate maddi anlamda destek olan işadamları söz konusudur. Bu kendi içerisinde mükemmel ve tarihe baktığımız zaman her geçen gün büyüyen bir sistemdir.

DANİ: Başarılı işadamlarını ve yetkilileri nasıl kendilerine dahil ediyorlar?

Salmir Kaplan: Size yetkililer veya önemli insanlar hakkında birkaç örnek vereyim. Bosna’da da kullandıkları ve en sevdikleri yöntem; siyasetçi, hakim, savcı, işadamı yada üst düzey diyanet memuruna ailesi ile beraber Türkiye’ye bedava gezi - tatil teklif etmektir.  Uçak bileti, lüks otellerde konaklama (oteller organizasyon mensuplarına aittir) lüks restoranlarda yemekler, genel siyasi sohbetler, Fethullah Gülen’in adını insanlara dolaylı olarak benimsetme teşebbüsleri ikna etme metotlardan bazılarıdır. Kazanmak istedikleri önemli pozisyonlardaki insanlar Cemaatin her hangi bir temasını ve özellikle gezi tekliflerini kabul ettikten sonra Cemaat bu şahsı benimsiyor ve çevrelerinde kendilerinden olarak tanıtıyor. Hâlbuki zavallı adamcağız arka planda neler olduğunun farkında bile değil.

DANİ: Ve insanları bu kadar kolay kazanıyorlar mı?

Salmir Kaplan: Cemaat hiç bir zaman acele etmez. Her zaman, uzun dönemli kurgu yaparlar.   Bir kaç sene sonra birini kazanırlarsa bunu başarı olarak görürler. İlgilendikleri kişiye finansal anlamda yardım etmekten çekinmezler. Örnek olarak, bazı akademisyenlere kitap çevirileri için elli ve yüz bin mark (Bosna parası, 25 ve 50 bin Avro) vermekten kaçınmıyorlar, bazılarının ise aile mensuplarına iş buluyorlar. Şunu vurgulamakta fayda var; “Allahın dinini ve sözünü yaymanın Cemaatin ana misyonu olduğunu söylüyorlar ancak Cemaatin açık ve net amaçları maddi kazanç sağlamak için toplumun tüm kesimlerinde etkili olmak ve zamanı gelince iktidarı ele geçirmek.”

Son yıllarda ve son günlerde Türkiye’ye davetlere icabet eden yetkililerimiz, çok ciddi bir maceranın başında olduklarının farkında değiller.  Belki de, daha önce bahsettiğimiz savcının başına gelenler yani 2008 yılında Bosna Hersek ziyareti esnasında ya da daha önce içine girdiği maceranın bir benzerinin kendilerini beklediğini bilmiyorlar. Macera şu – malum savcının bugün Türkiye’ye yaptığını, beş, on veya daha fazla sene sonra Bosna Hersek’in devlet kademelerine “ateş ederek” yapanlar kendileri olacak. Bütün bunları da Gülen Cemaati ve lider Fethullah Gülen adına yapacaklar.
Şunu vurgulamak zorundayım, Bosna Hersek’teki cemaat üyeleri yasa dışı hareket etmiyorlar, çünkü etseler onları ilgili kurumlara ihbar ederdim ve bu anlattığım konuyu böylece herkes öğrenirdi. Ancak, onlar “ser ver sır verme” mantığıyla hareket ettikleri için ve ben kendi tecrübem ile ve Türkiye’de kalan yakın çevremden bu sırı öğrenmiş olduğum için, Bosna Hersek’in bir devlet yetkilisi olarak bunu toplumumuza anlatmakla kendimi yükümlü ve sorumlu hissettim. Özellikle, Bosna’lı işadamları ve önemli bireylerle bir araya gelip cemaate bağlı siyasi parti kurmak istediklerini ve sonra bundan vazgeçtiklerini, şimdi ise yeni kurulmuş olan ve önümüzdeki seçimlerde iyi sonuç alacağı beklenen siyasi parti ile gayri resmi ittifaklar kurduklarını öğrenince bu gereği duydum. Anlaşılan o ki, onlarla ittifak kuranlar tehlikenin farkında değiller. Cemaat çocuklarımızı alıp götürüyor! Onlarla temas kuran Bosna Hersek’li yetkililerden hiç kimse kimlerle dans ettiğini bilmiyor ve bu nedenle geç olmadan herkesi uyarmak istiyorum.

1 yorum:

  1. İslamcı geçinip terörist yetiştirenlerin bir karış sakalla sağa sola küfreden para ile ruhunu satan münafıkların Allah belasını versin

    YanıtlaSil